Bestuur en diakenen

Graag stellen wij u voor aan onze voorganger en het bestuur. De voorganger vormt met de oudsten de zogeheten oudstenraad. Deze raad komt regelmatig bij elkaar.

Richard Kelly Voorganger Tel. 040 - 22 18 799

Tel. 06-82014098

Rollen binnen de kerk

Voorganger

De voorganger en oudsten geven leiding aan de gemeente. Het bestuur is eindverantwoordelijk voor alle praktische zaken die Pinkstergemeente Eindhoven betreffen.

Voorzitter

De voorzitter van de raad is de voorganger/predikant. Deze is de direct leidinggevende en is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken binnen het kerkleven. De voorganger/predikant is degene die de visie vertolkt en als ‘gezicht’ van de oudstenraad naar buiten treedt. Hij is eindverantwoordelijk voor de pastorale zorg, het onderwijs, de invulling van de samenkomsten en uiteindelijk voor het complete functioneren van de gemeente. Pinkstergemeente Eindhoven wil hierbij niet alleen een organisatie zijn, maar veeleer een organisme.

Leden van bestuur

De voorganger en oudsten worden in hun ambt ondersteund door de overige leden van het bestuur. De oudsten zijn medeverantwoordelijk voor de pastorale zorg en het onderwijs. Daarnaast zijn er een penningmeester, een secretaris en een algemeen bestuurslid, die hoofdzakelijk medeverantwoordelijk zijn voor de meer organisatorische en maatschappelijke kanten van de Gemeente. Tezamen vormen zij echter het bestuur.

Diakenen

Ter ondersteuning heeft de bestuursraad diverse diakenen en uitvoerende werkers op allerlei terreinen aangesteld zoals bijvoorbeeld kinderwerkers, muziekleiding en onderhoudswerkers. Dit om zoveel mogelijk leden te betrekken in het werk van de gemeente en om zoveel mogelijk taken te verdelen zodat deze zo goed mogelijk kunnen worden uitgevoerd.

De diakenen in de eerste christengemeente (Handelingen 6:1-9) werden gekozen om de geestelijke leiders vrij te stellen van allerlei materiële aspecten van het gemeenteleven. Onze diakenen en diakonessen zijn getrouwe, dienende medewerkers en zijn betrokken bij en ingezegend voor een praktische taak van arbeid binnen de gemeente.

• Anton van Asten

• Corry van Asten